سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
۳ نفر

در آستانه اربعین حسینی، شهرستان ری برای پذیرایی از زائران و برگزاری مراسم جاماندگان اربعین آماده می‌شود.

اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، فرماندار شهرستان ری با بیان این مطلب گفت : «برای برگزاری باشکوه مراسم جاماندگان اربعین هماهنگی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و مقدمات لازم برای استقبال از زائران فراهم شده است. »
«حمید زمانی» افزود : «در ٢ سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این مراسم به‌صورت محدود برگزار شد و امسال مراسم به شکل ویژه و با حضور گسترده عاشقان حسینی (ع) برگزار می‌شود. » وی درباره مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توضیح داد : «مراسم ساعت ٦ و ٣٠ دقیقه صبح روز اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و زائران تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیاده‌روی می‌کنند. »

زمانی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات بهداشتی را از اقدامات پیش‌بینی شده برای پذیرایی از زائران ذکر کرد و ادامه داد : «نماز ظهر روز اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اقامه می‌شود. »

به گفته زمانی، آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، شهرداری منطقه ٢٠، استانداری تهران و نهادهای انتظامی و امنیتی ری و تهران در برگزاری این مراسم با فرمانداری ری همکاری می‌کنند. مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین رسمی است که از ١٠ سال پیش هرساله در روز اربعین برگزار می‌شود و زائران مسیر تهران تا شهر ری را برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیاده‌روی می‌کنند.

کد خبر 703697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha